Newsletter

Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.

Porównanie

Białko Serwatkowe (Whey)
Z pewnością profil aminokwasowy białka serwatkowego, oraz jego wskaźnik wydajności wzrostowej (PER) są korzystne, jednak reakcje alergiczne i ogólna ciężkostrawność sprawiają, że dla wielu osób nie jest ono najlepszą formą dostarczania białka. Zdarza się, że przyjmowanie go wiąże się z toksemią (resztki gromadzące się w jelitach, uniemożliwiające optymalne wchłanianie składników odżywczych), u wielu osób powoduje też nadmierne gromadzenie się gazów oraz wzdęcia.

Białko serwatkowe jest tanie w produkcji, więc znajduje się w bardzo wielu popularnych odżywkach. Uważamy jednak, że ze względu na swoje negatywne cechy białko serewatkowe powinno być zastępowane białkiem z konopi, które jest najbardziej naturalnym i kompletnym roślinnym białkiem"


Białko sojowe
Jeśli chodzi o białko sojowe jako źródło pożywienia, istnieje kilka poważnych problemów. Ostatnie dowody wskazują na to, że im więcej się go spożywa, tym większe prawdopodobieństwo wystąpienia reakcji alergicznej, i tym intensywniej mogą się one rozwinąć. Soja hamuje również wchłanianie ważnych minerałów, takich jak wapno, chyba, że usunie się z niej uprzednio kwas fitowy. Zawiera również wysoki poziom fitoestrogenów, które, choć mają korzystny wpływ w niewielkich ilościach, spożywana nadmiernie mogą przynieść wręcz odwrotny skutek – zwłaszcza u dzieci.

Dodatkowo, choć wartość biologiczna białka sojowego jest całkiem wysoka i wynosi 70-80%, współczynik wykorzystania białka netto (NPU) jest dosyć niski, na poziomie 61%. Istotnie, jeśli białko sojowe nie zostało poddane procesowi fermentacji, zwiera ono silne inhibitory enzymów, które hamują działanie tryspin oraz innych enzymów niezbędnych do trawienia białka. Może to powodować wytwarzanie nadmiernych ilości gazów, a także przyczyniać się do chorób trzustki. Nawiasem mówiąc, białko sojowe było niegdyś uważane za produkt uboczny przy wytwarzaniu sojowego oleju przemysłowego, i było używane wyłącznie jako pasza dla bydła.

Inne białka: Brązowy ryż i groszek
Białko ryżowe i groszkowe stosowane razem stanowią doskonały wybór. Chociaż nie posiadają one tylu korzyści co konopie, z pewnością mają wiele pozytywnych cech. Białko ryżowe jest bogate w cysteinę oraz metioninę, zawiera jednak niewiele lizyny. Białko z żółtego groszku ma niską zawartość siarki zawierającej aminokwasy, cysteinę i metioninę, jest za to bogate w lizynę. W rezultacie, gdy stosuje się je w połączeniu, białko ryżowe i groszkowe oferują wskaźnik wydajności wzrostowej (PER), który może rywalizować z produktami mlecznymi i jajkami – nie mają jednak ich skłonności do wywoływania reakcji alergicznych. Dodatkowo, struktura białka groszkowego pomaga wygładzić „kredową” konsystencję białka ryżowego. Tak jak białko ryżowe, jest hipoalergiczne i łatwostrawne. Kombinacja ryż/groszek ma również dobry profil aminokwasów rozgałęzionych (BCAA).

Sklep jest w trybie podglądu

Użytkowanie sklepu oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.

Click Shop | Hosting home.pl